امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

آیا استفاده از جاروبرقی در بارداری برای جنین مضر است؟!
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 29 مهر 1402


استفاده از جاروبرقی حتی در ماه نهم بارداری طبیعی اشکالی ندارد. اما هنگام انجام کارها، باید تعادل خود را حفظ کنید، زیاد خم نشوید و کشش ندهید و بیش از حد فشار نیاورید.

بسیاری از زنان باردار در این دوران نسبت به کارهای خانه احساس مسئولیت می کنند. این قابل درک است، اما باید توجه داشته باشید که انجام برخی کارها می تواند به شما و کودکتان آسیب برساند.

توصیه می کنیم برای انجام کارهای خانه در این مدت از همسر یا خانواده خود کمک بگیرید و از خطرات احتمالی که در این دوران به وجود می آید دوری کنید.

اصول خانه داری در دوران بارداری

در دوران بارداری چون وزن اضافه می کنید و مشکلاتی دارید، انجام کارهای خانه کمی سخت می شود. اما برخی از این زنان به این کارها اهمیت نمی دهند و مانند گذشته کارهای خانه را انجام می دهند. توجه داشته باشید که برخی از کارهای خانه می تواند برای شما و فرزندانتان خطرناک باشد یا برای شما مشکل ایجاد کند. ما به شما خواهیم گفت که در این دوره از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

بلند کردن یا کشیدن اجسام سنگین در دوران بارداری

در دوران بارداری، وزن و اندازه وسایل سنگین برای کشیدن و بلند کردن وجود ندارد. در این مدت با رشد جنین و افزایش وزن شما فشار زیادی به کمر شما وارد می شود. انجام برخی کارها مانند حمل کیسه برنج، حمل خریدهای روزانه، حمل کودک و اسباب کشی می تواند فشار زیادی به کمر شما وارد کند و باعث مشکلات جدی کمر شود. برخی از متخصصان و پزشکان می گویند که بلند کردن اجسام سنگین می تواند باعث سقط جنین، پارگی یا پارگی کیسه آمنیوتیک شود.

شوینده های خانگی در دوران بارداری

نظافت و نظافت خانه بسیار مهم است. اما توجه داشته باشید که استفاده از برخی مواد در تعمیرات جاروبرقی بوش می تواند عواقب جدی برای شما و معده شما داشته باشد. توصیه می کنیم اگر می خواهید از ابزارهای قدرتمندی مانند لوله باز کردن یا برداشتن فلس استفاده کنید، این کار را به همسرتان بسپارید و از چند داروی دیگر استفاده کنید. این را به خاطر داشته باشید، هنگام استفاده از تجهیزات فضایی، حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید و پنجره را برای گردش هوا باز بگذارید.

کار بر روی نردبان یا صندلی در دوران بارداری

در دوران بارداری، هرگز نباید از نردبان برای باز کردن پرده یا چهارپایه برای برداشتن کاسه بالا بروید. هر کاری که نیاز به تعادل داشته باشد در دوران بارداری بسیار خطرناک است زیرا وضعیت بدن شما در دوران بارداری تغییر می کند و بنابراین حفظ تعادل برای شما بسیار دشوار خواهد بود. افتادن از نردبان یا داربست برای شما و نوزادتان بسیار خطرناک است.

ایستادن طولانی مدت در دوران بارداری

برخی از کارهای خانه مستلزم این است که شما برای مدت طولانی روی پای خود باشید، مانند ظرف شستن یا آشپزی. به شما توصیه می کنیم در دوران بارداری این کارها را خیلی کم انجام دهید. اگر در حال پختن غذاهایی هستید که نیازی به ایستادن طولانی مدت روی اجاق گاز ندارند، این می تواند گزینه خوبی برای زنان باردار باشد. می توانید از صندلی برای شستن ظروف و سایر کارهای آشپزخانه استفاده کنید و در حین کار روی آن بنشینید.

جارو کردن و شستن کف در دوران بارداری

اگر می خواهید زمین را جارو کنید یا بشویید، باید پشت خود را برای مدت طولانی خم کنید. این وضعیت به کمر شما فشار می آورد و کمردرد را افزایش می دهد و مانع از خواب راحت شما در شب می شود. توصیه می کنیم این کارها را تا حد امکان کمتر انجام دهید و برای نظافت منزل از وسایل دسته دار متناسب با قد خود استفاده کنید تا در حین کار کمر خود را خم نکنید.

نکاتی برای راحتی بیشتر در انجام کارهای خانه در دوران بارداری

بسیار طبیعی و قابل درک است که زنان حتی در دوران بارداری نمی توانند دست از کار بکشند. البته نکاتی وجود دارد که می توانید برای کاهش مشکلات و خطرات کارهای خانه برای حفظ سلامت خود و کودکتان رعایت کنید. در زیر به نکاتی از قطعات یدکی بوش اشاره می کنیم که می تواند به شما در انجام تکالیف کمک کند و به شما آرامش دهد.

- برای حفظ سلامتی خود از همسرتان بخواهید در این زمان در انجام کارهای خانه به شما کمک کند.

- مادر، خواهر یا دوستان می توانند در کارهای خانه کمک کنند.

- اگر می خواهید به خرید بروید، از همسرتان بخواهید که با شما بیاید و در حمل کیسه های خرید به شما کمک کند.

- اجازه دهید همسرتان برخی از قسمت های خانه، کف، حمام و اجاق گاز را که نیاز به تجهیزات سنگین دارد را تمیز کند.

- اگر فرزند بزرگتری دارید، به او بیاموزید که برخی از کارهایش را خودش انجام دهد، مثلاً به توالت رفتن یا تهیه وسایلش.

- توصیه می کنیم بیشتر کارها را در حالت نشسته انجام دهید. انجام کاری روی پاها به کمر فشار وارد می کند، مانند خرد کردن سبزیجات یا اتو کردن لباس.

سعی کنید در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید. با چرت زدن در وسط روز می توانید بر این خستگی غلبه کنید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.